Treningi 2011

Tutaj dyskutujemy o wszystkim co jest związane ze sportami motorowymi.

Moderatorzy: Apple, trzeci

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » śr 13 kwie, 2011 22:45

ppaik i kjs, z tego co pamiętam antek używał toyo w RPP i łapał kapcia na każdym odcinku
Obrazek

RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e

www.czekan-motorsport.za.pl

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » śr 13 kwie, 2011 22:53

tomik^^^ pisze:dunlop sp 2000 straszna padaka

Mam je w rozm. 175/50 r13, trzeba nabic prawie 3 bary, a i tak kladzie sie strasznie, na mokrym kaszana z trakcja, wiecej tego nie kupie.

Panowie jak myslicie, lepsze czasy beda na 175/50 r13 czy 195/50 r15? Mam wrazenie ze malutkie kolka daja sporo jesli chodzi o przyspieszenie i auto cudownie sie napedza z dwojki na nawrotach szykanach itp, ale na zakretach jest bardzo slabo.
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » śr 13 kwie, 2011 23:03

wiesz to zależy od auta maluch na 15 nie ruszy lancer na 13 tez nie ruszy, moim zdaniem do 150 koni i masy 1-1,2 tony 15 to max, powyzej tej mocy można mysleć nad 17, kolejna sprawa to zestopniowanie skrzyni biegów zeby kołem muła nie zrobić, takie tematy również trzeba sprawdzić w życiu
Obrazek



RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e



www.czekan-motorsport.za.pl

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » śr 13 kwie, 2011 23:24

U mnie jest obecnie ~820kg i ~75hp.

Seryjnie opony to 175/70 r13 czyli kartoflaki, 195/50 r15 to identyczna srednica jak seria(roznica 0.1% wiec pomijalna), na seryjnej oponie skrzynia jest calkiem krotka (dwojka do 87-88km/h, reszta biegow nie pamietam ale generalnie krotko) i auto przyspiesza ok jak na swoja moc i mase, ale po zalozeniu 175/50 r13 (roznica 12%!) jest kosmiczna poprawa osiagow, auto jezdzi podobnie jak Swift GTi czyli juz fajnie jak na II klase. Troche drogo wyjdzie kupienie 4x felg i 4x opon zeby stwierdzic ze sie za bardzo zmulil ;]
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » śr 13 kwie, 2011 23:32

inaczej ciężko będzie stwierdzić , może pożycz na treningu od kogoś felgi na chwile żeby sprawdzić ??

195 jest szersze niż 175, zwiększą się opory toczenia ale też przyczepność, najlepiej założyć taki komplet i taki i przejechać jakiś odcinek, porównać czasy i odczucia
Obrazek



RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e



www.czekan-motorsport.za.pl

ZiG
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: czw 03 sty, 2008 02:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: ZiG » śr 13 kwie, 2011 23:38

To bardziej zależy od tego jakie to bedą opony niż o sam rozmiar. 15 są dostępne w bardzo wielu modelach i wielu producentów poniżej tego wymiaru nie robi opon do zastosowań KJSowych. Miałem kiedyś SP2000 i to się do niczego nie nadawało. Już chyba nie produkują, ale były Bridgestony potenzy 175/50r13 i myślę, że z takich byłbyś bardzo zadowolony. Sporo osób jeżdziło na tym w PPZM sejami i cienkimi.

osama
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010 22:45
Lokalizacja: szczecin

Postautor: osama » śr 13 kwie, 2011 23:53

Mniejsze koło lepiej przyspiesza ale i hamulce są mniej obciążone.Ja się nie znam ale wydaje mi się że na paksy i kjsy na równej nawierzchni gdzie niczego nie urwiesz powinieneś jechać na kołach o jak najmniejszej średnicy , co innego na jakiś wyrypach gdzie oprócz przyspieszenia liczy się też prześwit

Awatar użytkownika
Xsystoff
Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: ndz 04 sty, 2009 00:16
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Xsystoff » czw 14 kwie, 2011 00:23

No wlasnie 175/50 r13 na oponeo.pl to najmniej 300zl i do wyboru sa 3 sensowne opony, a 195/50 r15 jest ponad 100 modeli i najdrozsze z tego rozmiaru Micheliny to tez 300zl ;D
Mitsubishi Colt `91 2.0 16V DOHC

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » czw 14 kwie, 2011 00:24

mniejsze koło = mniejsza powierzchnia styku = problemy z trakcją

włóż 13 do astry, zanim ruszysz inni już będą na mecie, nie przeniesiesz tej mocy taki małym kołem
Obrazek



RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e



www.czekan-motorsport.za.pl

paluch164
Klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: sob 04 gru, 2010 02:44
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: paluch164 » czw 14 kwie, 2011 15:19

nie bylo pytania.
Ostatnio zmieniony czw 14 kwie, 2011 15:28 przez paluch164, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarny ale niedługo czerwony civic VTI

Awatar użytkownika
szperacze
Klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: on jest??
Kontaktowanie:

Postautor: szperacze » czw 14 kwie, 2011 15:25

pewnie w stargard kluczewo
Obrazek



RWD jest jak SEX: Po co jezdzić na ręcznym jak mozna dać w piz*e



www.czekan-motorsport.za.pl

osama
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010 22:45
Lokalizacja: szczecin

Postautor: osama » czw 14 kwie, 2011 20:17

mniejsze koło = mniejsza powierzchnia styku = problemy z trakcją

włóż 13 do astry, zanim ruszysz inni już będą na mecie, nie przeniesiesz tej mocy taki małym kołem


Racja,ale zmniejszając średnicę koła można by było zwiększyć jego szerokość tak żeby zachować taką samą pow. styku na 13 jak na 15.Lepiej przyśpiesza,hamuje a pow styku taka sama .A pow.styku dobrać do masy i mocy auta.Tak mi się wydaje.

reza
Klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: wt 28 kwie, 2009 11:17
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: reza » czw 14 kwie, 2011 21:02

czasami nie wejdzie mniejsza felga po prostu.. może tarcza przeszkadzać,lub końcówka drążka.do e36 np. 14 nie wejdzie... przy autach typu astra gsi,escort rs,golf gti,ibiza cupra nie ma co schodzić na mniejszy rozmiar niż 15".sama jazda na profilu 195/50r15 zmniejsza juz średnice w wielu autach w których rozmiar fabryczny jest większy(205/50r16,195/65r15 itd.)

poza tym znajdź dobrą nową oponę w rozmiarze 205 lub 215 o profilu 45 lub 50 na felgę 13" %)
E36 318i m40 GT:)

osama
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010 22:45
Lokalizacja: szczecin

Postautor: osama » czw 14 kwie, 2011 21:29

A po co 215 w mitsu które warzy pewnie około 800 kg? Ja nie pisałem o astrze .

reza
Klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: wt 28 kwie, 2009 11:17
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: reza » czw 14 kwie, 2011 21:29

E36 318i m40 GT:)


Wróć do „Wokół rajdów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości