HPI Savage 4.6

Tu piszemy o naszych modelach, rozwiązujemy problemy techniczne

Moderator: SMK

Saillupus
Klubowicz
Posty: 10
Rejestracja: pt 07 paź, 2011 12:29
Lokalizacja: Szczecin

HPI Savage 4.6

Postautor: Saillupus » pn 19 mar, 2012 16:59

Chciałbym się pochwalić moim maleństwem

Savage X 4.6

mam go trochę ponad pół roku.
Przebieg to około 4-5l

dodatki ponad standard:
bieg wsteczny
osłona baku paliwa
wskaźnik poziomu baterii

Jak do tej pory usterki to:
one-way od roto - umarł
bak paliwa - pęknięty do mnie dotarł
tłumik - przeplił się i pękł
no i po ostatnim pękniety przewód paliwowy

do wymiany kwalifikuje się jeszcze sprzęgło, ale tym zajmiemy się na wakacje :)

w sqadzie mamy jeszcze HPI trugy 4.6 i powiem że z moim są znacznie mniejsze kłopoty, jest dużo wytrzymalszy i mnie kapryśny :) po zimowym śnie zapalił po 1,5 sekundy kręcenia :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMW Klub Szczecin
BMW 750i & Savage X 4.6

Awatar użytkownika
Długoszewski M.
Klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 16:08
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Długoszewski M. » pn 19 mar, 2012 17:22

Super model, wpadnij z resztą znajomych kiedyś na spotkanie modelarzy to będziemy mieli okazję powymieniać się doświadczeniami a może i pościgamy się :)

Pozdrawiam, Mateusz ;)

eymen
Klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: sob 02 kwie, 2011 13:31
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: eymen » wt 20 mar, 2012 12:14

Wpadnij, wpadnij to dobrze ustawimy twój model, mam duże doświadczenie z modelem savage :)

Saillupus
Klubowicz
Posty: 10
Rejestracja: pt 07 paź, 2011 12:29
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Saillupus » wt 20 mar, 2012 13:35

ustawionego na razie mam ok
zapala na dotknięcie i temperatura rzadko przekracza 130 :p

możliwe że kiedyś zawitamy :)
BMW Klub Szczecin

BMW 750i & Savage X 4.6

eymen
Klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: sob 02 kwie, 2011 13:31
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: eymen » wt 20 mar, 2012 18:55

130c ????
Temperatura powinna być stała, no i max 120c.
Przy ostrej jeździe temperatury w tych silnikach wahają się w granicach 105-110-117 max
Popracuj nad tym bo zniszczysz silnik :)

Saillupus
Klubowicz
Posty: 10
Rejestracja: pt 07 paź, 2011 12:29
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Saillupus » wt 20 mar, 2012 19:23

jedni gadają że 120 inni że do 130, ale najczęsciej spotkałem się że do 130
ja mam temperaturę 110-120, dopiero jak mam jazdę szarpaną (gaz -hamulec) to zbliża się do 130

ale mam inny problem. Wymieniłem ostatnio onewaya (łożysko jedno kierunkowe) od odpalania. Był na nowym odpalany chyba 5 czy 6 razy i znów kręci się wszystko bez oporu. Co jakiś czas tylko załapie no i jak kręcę ręcznie to łapie.
Dziś dwie godziny na polu kombinowałem, a w Savie żeby się do tego dystać to trzeba silnik cały zdejmować :8
Założyłem starego i lepiej łapał od nowego, ale po próbie odpalenia też nagle zaczął się kręcić w kółko... ma ktoś jakieś pomysły?
POMOCY! :-(
BMW Klub Szczecin

BMW 750i & Savage X 4.6

Szymon S.
Klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: pn 04 paź, 2010 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Szymon S. » wt 20 mar, 2012 19:55

~120*C to mamy na silnikach na Mistrzostwach Polski w pełnym skwarze :P
Team Associated RC8T
Team Associated TC5R
Team Associated SC10 4x4

Paweł Szturomski
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 17:42
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Paweł Szturomski » wt 20 mar, 2012 21:34

Saillupus pisze:ale mam inny problem. Wymieniłem ostatnio onewaya (łożysko jedno kierunkowe) od odpalania. Był na nowym odpalany chyba 5 czy 6 razy i znów kręci się wszystko bez oporu. Co jakiś czas tylko załapie no i jak kręcę ręcznie to łapie.
Dziś dwie godziny na polu kombinowałem, a w Savie żeby się do tego dystać to trzeba silnik cały zdejmować :8
Założyłem starego i lepiej łapał od nowego, ale po próbie odpalenia też nagle zaczął się kręcić w kółko... ma ktoś jakieś pomysły?
POMOCY! :-(


Mój pierwszy model to savage i widzę, że po latach nic się nie zmieniło. Problem z one-way'em to normalka. Pamiętaj, że wałek też się obraca i niestety z czasem się ściera. Jeżeli wymiana łożyska nic nie dała to najprawdopodobniej w tym rzecz. Poza tym problemem jest jakość wykonania, użytych materiałów i spasowania. Jedyne, co mogę Ci poradzić to, aby one-way chodził na sucho bez żadnego smaru, olejku czy innego specyfiku zmniejszającego tarcie.
POL-1291

Saillupus
Klubowicz
Posty: 10
Rejestracja: pt 07 paź, 2011 12:29
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Saillupus » wt 20 mar, 2012 22:47

Szymon, Sav jest bardzo ciężki aby utrzymać w nim temperaturę i jak jest z przedziału 100-130 to należy się cieszyć :D
przynajmniej mi tak mówiono
teraz najnowszy one-way się moczy w nitro i będę próbował założyć na sucho
BMW Klub Szczecin

BMW 750i & Savage X 4.6

eymen
Klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: sob 02 kwie, 2011 13:31
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: eymen » śr 21 mar, 2012 01:15

Sav w porównaniu do modeli 1:8 buggy (zawodniczych jak to już Szymon mówił) jest lekki :)
Swoją drogą Ci którzy go budowali zadbali o stosunek mocy do masy, więc mowa o jego masie jest zbędna.

Jak kiedyś wpadniesz na spotkanie i porozmawiasz z ludźmi z którymi teraz rozmawiasz, to świat modelarstwa dopiero się otworzy :D

Więc nikt Tobie na siłę nie odkręci iglicy (powietrze-nitro) to są tylko dobre rady doświadczonych modelarzy, którzy jak Ty w tej chwili przeżywali takie etapy.

Jako były posiadacz Sava powiem tak.
Każde wejście w temperaturę 130c obniża żywotność silnika o 2L, biorąc pod uwagę że takie potrafią dojarać do 18L i koniec silnika.

Aha odnośnie oneway, sprawdź czy nie ma przecieku z wałka rozruchowego bo możliwe jest że takowy puszcza i nitro syfi oneway-a, który znów się zaciera.


Wróć do „ Nasze modele Nitro off-road”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości